5. 10. 2022
Špindlerov Mlyn bol opäť miestom, kde sa zišlo viac ako 250 predajcov značky Crussis, aby im boli predstavené najväčšie novinky pre nový modelový rok, tentoraz Crussis 2023.
"Nové priestory nám výrazne pomohli s logistikou a v prípade potreby sme schopní zvýšiťvýrobnú kapacitu až na 300 000 elektrobicyklov ročne," vysvetľuje Petr Výkruta.
Najdôležitejšou novinkou pre modelový rok 2023 elektrobicyklov Crussis sú motory Panasonic. Podľa prezentácie pre predajcov je tento krok pre značku mimoriadne dôležitý; Crussis ladí motory pre elektrobicykle s japonským výrobcom už niekoľko rokov. V Špindlerovom Mlyne boli dokonca prítomní zástupcovia spoločnosti Panasonic Cycling Technology z Mníchova, kde bolo zriadené predajné a servisné centrum pre Európu.
"Dostávame maximálny servis, nemôžem si ho vynachváliť," hovorí Petr Výkruta. "So spoločnosťou Panasonic sme sa prvýkrát stretli na internete v čase, keď sme covid. Strávili sme spolu veľa času a vyladili motor podľa našich predstáv a potrieb trhu. Každý trh má určité požiadavky, v Holandsku sa jazdí po rovine, ale v Českej republike je veľa kopcov, takže dôležitý je výkon a okamžitý záber," hovorí Výkruta, ktorý sa nebojí motor Panasonic porovnávať s motormi najväčších svetových značiek.
"Pre mňa je to úplne jedinečný motor. Je výkonný, tichý, úsporný a ponúka používateľovi bezkonkurenčný zážitok z jazdy. Dlho sme ladili pocitový výkon pre jazdca a sme presvedčení, že sa nám to podarilo. Povedal by som, že Panasonic GX Ultimate je v súčasnosti jedným z najlepších motorov na trhu," hovorí riaditeľ.
Spoločnosť Panasonic vyrába celkom tri rady motorov a na e-bikoch Crussis nájdete dva najvýkonnejšie - GX Power Plus (max. 400 W, 75 Nm) a GX Ultimate (max. 600 W, 95 Nm). Oba motory ponúkajú 4 úrovne asistencie. "Ideálny režim Auto, ktorý spolupracuje so snímačom krútiaceho momentu, dávkuje asistenciu podľa toho, ako intenzívne šliapete do pedálov. Je úsporný a pohodlný, v podstate nie je potrebné meniť režim, ak je terén zvlnený," vysvetľuje motor Panasonic.
Výkonnejší motor Panasonic GX Ultimate je namontovaný v najvyššej výbave Crussis nine. Elektrobicykel je potom o 1 000 Kč drahší ako rovnaký model v deviatkovom rade s motorom Bafang M500, ktorý stále zostáva v ponuke.
"Podarilo sa nám motor vyladiť tak, aby poskytoval maximálny komfort pri športovej aj tichej jazde," pochvaľuje si novú spoluprácu so spoločnosťou Panasonic Petr Výkruta.
"Vyladením aktivácie asistencie pri zošliapnutí pedálu a jeho otočení len o 1 stupeň sme dosiahli okamžitý záber, čo je veľmi dôležitý aspekt pri rozjazde do kopca. Ďalšou dôležitou vecou je odstránenie nežiaducich pocitových otrasov pri vypínaní a zapínaní asistenta motora pri rýchlosti okolo 25 km/h. Plynulým vypínaním a zapínaním motora sa dosiahla vysoká úroveň jazdného komfortu."
Označenie a osvedčené modely zostávajú zachované, t. j. Guera, Atland, Fionna, Largo. Bicykle s novými motormi Panasonic sú označené skratkou "PAN" pred názvom.
Zostáva aj sortiment s označením "ONE", t. j. bicykle, ktoré majú decentný jednofarebný dizajn vo všetkých modelových radoch.
Modely s motormi Bafang a Oli zostávajú tiež v ponuke 2023. Motory Bosch budú len na bicykloch modelu 2024.
Zdroj: mtbs.cz